středa 16. prosince 2020

Cukroví – Včelí úlky (kakaové a kokosové)

Vánoce už jsou za rohem a já mám pro vás letos přichystané ještě dva poslední recepty na cukroví. Nejprve tedy na nepečený druh, který v pohodě stihnete ještě před Vánoci bez zapnutí trouby, akorát se s ním trošku více natrápíte. Ale věřte, že za to opravdu stojí! Jedná se o včelí úlky (nebo vosí hnízda?), které já osobně mám velmi ráda :).

Mám pro vás tip rovnou na dvě verze, a to kakaové i kokosové úlky.

Kakaové včelí úlky

Tak první začneme kakaovou verzí. Není na ni nic těžkého, a dokonce je to s ní menší piplačka než u kokosových kamarádů :D.

Potřebujeme:

- 160 g pomletých piškotů + kolem 30 vcelku
- 160 g práškového cukru (já dala pomletý erythritol)
- 90 g másla (změklého)
- 4 lžíce rumu
- 2 lžíce kakaa

- formičky na úlky

Náplň

- 1/2 vanilkového pudinku, který uvaříme podle návodu a přidáme k němu ještě trochu rumu😋 (popřípadě můžeme po vychladnutí zašlehat trochu másla)

Postupujeme:

Pomleté piškoty si smícháme s cukrem, změklým máslem, rumem i kakaem a pomocí rukou vytvoříme těsto, které na chvíli necháme odpočinout. Mezitím si připravíme náplň, kterou taky necháme zchladnout.

Když se vrhneme do té největší piplačky, tedy tvorbě samotných úlků, postupujeme následovně:

Já si vždy z těsta vezmu do ruky malou kuličku kterou vyválím v moučkovém cukru a dám do formičky. Vydlabu si žlábek do kterého pomocí lžičky dám náplň a zatlačím piškotem. A takto pokračuju, dokud nevypiplám všechno těsto :).


Tvorba v kuchyni

Kokosové včelí úlky

Tady teda nejprve musím říct, že nebyly vymyšlené záměrné. Zbyla mi kokosová náplň z jiného cukroví, tak jsem ji využila právě k tvorbě těchto kokosových úlků. Přidám vám tedy celkový poměr surovin na vršek úlků, i když já ve skutečnosti měla méně (pouze ten zbytek z jiného druhu cukroví). O dostatek náplně se nebojte, její poměr je v receptu uveden úměrně k celkovému množství na „kabátky“ úlků, ne jen toho zbytku, jak bylo v mém případě :).

Potřebujeme:

- 80 g kokosu
- 80 g práškového cukru
- 150 ml mléka
- 100 g másla
- 70 g piškotů
- 2 polévkové lžíce rumu

- formičky na úlky

Náplň

- 1/2 čokoládového pudinku, který uvaříme podle návodu a přidáme k němu ještě trochu kakaa (opět můžeme popřípadě zašlehat trochu másla, až nám pudink vychladne)

Postupujeme:

Kokos s cukrem a mlékem smícháme v kastrolu, vše spaříme a necháme na chvíli vychladnout. Piškoty si pomeleme a společně s rumem je vmícháme do vychladnuté směsi. Máslo nejprve vyšleháme, poté vše spojíme a vytvoříme hustou hmotu.

Postup plnění je obdobný jako v předchozí verzi, akorát před vtlačením do formičky kuličku vyválíme v kokosu a ne v cukru :).

Kokosové těsto


Máte rádi včelí úlky či vosí hnízda? Děláváte tento druh cukroví doma? Případně jakou verzi? :) U nás jede hlavně nepečené cukroví, takže úlky bodují na plné čáře :D.

12 komentářů:

  1. Ty kokosové mi přijdou jako skvělý nápad! Já dělám každý rok světlé a tmavé, ale kokosové jsem ještě nikdy nezkoušela :D A taky jsem si teď oblíbila erythritol :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já miluji kokos, takže mě to hned napadlo :D. Toto sladidlo je super :).

      Vymazat
  2. Úly miluju, moje mamka je dělá tak dobré, už se těším, až letos doveze, já bohužel časově nestíhám, jinak bych se do nich také pustila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My je právě nikdy doma nedělali, až já začala :D

      Vymazat
  3. Cute post! Thank you very much for the recipe )

    OdpovědětVymazat
  4. Jee postup dělám stejně jako ty! Kulička do moučkového cukru je nejlepší věc. My děláme ořechové ulky, 200 g mletých vlasaku, 200 g moučkového cukru a 1 vejce, nejlepší. 😍 Ale ty kokosový vypadaji luxusně, příští rok musím zkusit

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se právě chtěla vyhnout těm ořechovým, chtěla jsem zkusit jiné :D. Ale děkuji za tip :)! Kokosové si hlavně vychvaloval přítel a to ani není moc na takové věci a ani na kokos :D.

      Vymazat
  5. Včelí úlky jsou jedno z mých nejoblíbenějších druhů cukroví! :))

    OdpovědětVymazat
  6. Vypadá to moc pěkně. :) My už druhým rokem úlky neděláme.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️