pondělí 7. prosince 2020

Food faily – recepty

Nevím, jak to máte vy, ale já jsem velký expert na různé faily v kuchyni. Strašně ráda něco tvořím, peču, koukám na inspirace na Pinterestu, Instagramu či na blozích. Když se pro něco rozhodnu, většinou si ještě poupravím ingredience nebo si vymyslím něco vlastního a ne vždy se to povede :D. Tak mám pro vás dnes přichystaný článek právě s těmito nepovedenými pokusy. Jedná se o výtvory, které sice nevypadají na pohled pěkně nebo se špatně nabírají, ale zase chuťově nezradí, takže přikládám i recepty. Stačí je trochu poupravit nebo zvolit jinou taktiku a věřím, že se povedou :). Takže jdeme na to, doufám, že vás pobavím :D.

Fail č. 1 - Záviny

Mám ráda různé druhy závinů. Většinou dělám své "klasiky", ale občas ráda obměním náplň. No, ne vždy to dopadne jako tady v tomto případě :D. Dělala jsem dva záviny najednou, klasicky z kupovaného listového těsta, jeden sladký, druhý slaný. Možná by nebyl problém, kdybych u sladkého dala méně náplně a u slaného zase více zahustila špenátovou nádivku. Asi tušíte, jak to dopadlo a níže také uvidíte výsledek. Ale i když se záviny fakt špatně rolovaly a obě náplně vytekly, chuťově byly dobré, takže recepty vám přidám. Jen doporučuji neplnit tak moc a slaný více zahustit :D.

Sladký závin

Slaný závin

Slaná náplň

  • 1 balení mraženého špenátu
  • 400 g zakysané smetany
  • sůl, pepř, česnek
  • plátkový sýr
V hrnci na mírném plamenu si rozpustíme špenát s vodou. Poté přidáme smetany a dochutíme. Necháme vychladnout a pak naneseme na listové těsto a srolujeme.


Můj problém byl v tom, že jsem přidala moc vody a říkala si, že to se nějak zvládne :D. No měla jsem náplň raději dohustit moukou. Špenát mi tedy při rolování vytekl. Na zabalený závin jsem ještě položila plátky sýru a potřela vejcem. Pekla jsem na 180 stupňů 20 minut. Naštěstí se po upečení a vychladnutí dal v pohodě sníst :).


Sladká náplň

  • 1 balení vanilkového pudingu
  • 500 ml mléka
  • 250 g měkkého tvarohu
  • cukr na dochucení (já pudink při vaření osladila vanilkovým proteinem)
  • rum na dochucení
Puding si uvaříme podle návodu a vmícháme do něj tvaroh a přidáme cukr podle svých preferencí a dochutíme trochou rumu. Necháme vychladnout a poté náplň naneseme na listové těsto, zarolujeme a potřeme vajíčkem a pečeme stejně jako předchozí.


Tady byla chyba opravdu jen ve větším množství náplně. A to mi ještě zbylo, ale nebojte, náplň je výborná i samotná :D!


Obě náplně

Fail č. 2 - Bebe střecha

Další s mých failů je Bebe střecha. Už dlouho jsem ji chtěla vyzkoušet, viděla jsem mnoho receptů, tak když nadešel Den D, řekla jsem si, že se nemusím dívat na žádný recept, to už mám nastudované a zvládnu to! No, to se tak trochu nestalo :D.


Jak můžete vidět z obrázku výše, střecha se musela jíst raději z misek. Konzistence krému byla moc tekutá, chtělo by do ní vmíchat buď ještě třeba mascarpone či něco tužšího nebo třeba vmíchat změklé máslo. Ale to není vše, co bylo failem tohoto pokusu :D.


Vše začalo už špatně sestavenými sušenkami. Tedy co se barev týče. mají být na střídačku, ale úplně :D. Další chyba byla, že mají být ve dvou vrstvách, na což jsem zapomněla. Položíte si tedy sušenkový základ, nanesete kousek náplně, kterou rozetřete, a následuje další sušenková vrstva. Až pak se nanese zbytek krému, banán a může se skládat do střechy. No já si udělala pouze jednovrstvý základ :D.



Pak mi ale tato skutečnost došla i vzhledem k tomu, že mám moc krému :D. tak jsem na již sestavenou střechu natřela ještě krém a položila další sušenky, jen dole chyběla druhá vrstva. Pak už jsem jen polila čokoládovou polevou, posypala kokosem a nechala v ledničce ztuhnout.

¨

Ingredience

  • 1 balení tmavých Bebe rodinných
  • 1 balení světlých Bebe rodinných
  • uvařený vanilkový puding (podle návodu na obalu)
  • 400 g zakysané smetany
  • rum a cukr na dochucení
  • 2 banány
  • čokoládová poleva
  • kokos na posypání
  • + doporučuji ještě mascarpone nebo změklé máslo

Tip na jednoduchou polevu, kterou stačí rozmíchat ve vodě či mléce


Chtěla bych tímto článkem také říct, že nemusíte věšet hlavu, pokud jste stejný expert jako já :D. Každý někdy chybujeme, ale aspoň se máme pořád v čem zdokonalovat a navíc pobavíme členy domácnosti :D.

10 komentářů:

  1. Skvělý článek! Na takový bych také měla dost materiálu, mých failů v kuchyni bylo nespočet! :D :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ooo, i když jsou to faily, dostala jsem ohromnou chuť na ty záviny 😅
    A jinak asi každému se občas něco pokazí, já jsem už kolikrát něco udělala úplně špatně, i když jsem přesně dodržovala návod 😂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak třeba se ti závin povede lépe, pokud ho budeš dělat :D.
      To je pravda :D.

      Vymazat
  3. Jo, přesně proto tu střechu nechci dělat, protože vím, že se mi to taky nepovede. Ani kamarádce se to nepovedlo :-D Naštěstí mě tato sladkost ani neláká :-D U nás doma frčí hlavně bábovka nebo prošívaná deka :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já zas znám snad jen lidi, kterým se to povedlo :D. Bábovku nebo prošívanou deku mám také ráda :).

      Vymazat
  4. Podobné faily se stanou někdy každému, bez nich by to asi ani nebylo ono :D

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  5. Ta BeBe střecha je dobrá. 🤣🤣 U těch závinů, dala jsi Vaníčkovy tvaroh ? V tom taky může být problém, je v něm moc vody :) proto vytekl. Ale hned jsem dostala na střechu chuť, budu muset udělat 😋

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vím, že s vaničkovým tvarohem bývají v tomto ohledu problémy :D.

      Vymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️