středa 2. prosince 2020

Cukroví – Linecké cukroví s kostičkami

Prosinec už nám oficiálně začal a Vánoce se kvapem blíží! Patří k nim také vánoční pečení, na které se já vždy moc těším :). Dnes vám přináším jednoduchý recept na linecké cukroví.

Potřebujeme

  • 250 g hladké mouky
  • 80 g moučkového cukru (já dala 50 g drceného erythritolu)
  • 150 g změklého másla
  • 2 žloutky
  • kůra z citronu
  • marmeláda na slepení

Postupujeme:

Mouku s cukrem si prosejeme přes síto, abychom se vyhnuli hrudkám. Poté k nim nastrouháme citronovou kůru a promícháme. Doprostřed směsi vložíme žloutky a na malé kousky nakrájené máslo a pak vypracujeme pomocí rukou těsto. Zabalíme ho do potravinářské fólie a necháme aspoň na 2 hodiny v lednici (ideálně přes noc).

Po odležení vytáhneme těsto z lednice a necháme ho chvíli ležet v pokojové teplotě, aby nebylo ztuhlé. Až změkne, rozválíme ho na pomoučeném vále na cca 3-5mm plát a vykrajujeme. Dokud nám nedojde těsto. Hlavně si hlídejme, ať máme stejný počet plných koleček a koleček s otvorem (vrchní část lineckého).

Pečeme na pečícím papíře cca 8 minut v troubě vyhřáté na 180 stupňů.

Pak vychladlé cukroví slepujeme marmeládou a můžete pocukrovat. Uchováváme v lednici.

Já si nevykrojila otvory, ale mně se ty kostičky tak líbily :D.



14 komentářů:

  1. Jeee to je boží nápad, super a originální!

    OdpovědětVymazat
  2. Thank you very mcuh for your useful post!

    OdpovědětVymazat
  3. Myslím že je dobře že jsi ty kostičky nevykrojila, je to originální :) Linecké mám na Vánoce ze všech druhů cukroví nejraději :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :). Jo? Já asi perníčky a pak všemožné kuličky :D

      Vymazat
  4. To je skvělé! Ty kostičky jsou roztomilé a je to originální! :) Už se taky konečně chystám na pečení. V lednici mi teď odpočívá těsto na perníčky a hned potom se vrhnu právě na linecké :)

    OdpovědětVymazat
  5. Taky mě čeká pečení, ale lineckého těsta se moc bojím... přesto ho chci letos vyzkoušet :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️