pondělí 7. března 2022

Slané bramborové muffiny

 Slíbila jsem si, že se budu snažit tvořit více slaných dobrot. Tak jsem se konečně hecla a pustila se do pečení těchto slaných bramborových muffinů a musím uznat, že chutnaly fakt dobře. Proč jsem s tím slaným pečením nezačala už dříve? :D

Potřebujeme (14 ks)

  • 200 g brambor 
  • 3 vejce
  • 80 ml oleje
  • 150 ml podmáslí (nebo kefíru)
  • 200 g hladké mouky
  • 1/2 kypřícího prášku
  • 100 g šunky
  • 100 g strouhaného sýru
  • sůl, pepř, majoránku
Šunku nakrájíme na kostičky a pokud máme sýr v cihle, tak ho nastrouháme (můžeme nahrubo). Brambory oškrábeme, nastrouháme nahrubo a smícháme s vejci a podmáslím. Mouku smícháme s kypřícím práškem. Pak vše spojíme, přidáme šunku, sýr, majoránku, osolíme, opepříme a dobře promícháme. 

Vzniklým těstem naplníme formičky n muffiny a pečeme na 220 stupňů cca 20 minut dozlatova.

Připravené těsto

Naplněné košíčky

Upečené muffinky

Zkoušeli jste někdy muffiny na slano? :)

18 komentářů:

  1. Muffinky na slano vyzerajú skvele, kedysi som ich pripravovala podobne, len som tam dala aj strúhanú nivu :-) Mňam.
    Musím vyskúšať bezlepkovú verziu.
    Pekný deň.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mňam, s nivou musí být ještě lepší :D. Tobě taky krásný den :).

      Vymazat
  2. Nikdy by mi nenapadlo vyskúšať aj takúto verziu, no vyzerajú výborne :) Ďakujem za recept!

    Petra z FRENCHSTYLE | Sleduj ma aj na Instagrame

    OdpovědětVymazat
  3. Slané muffiny mám ráda, jen jsem do nich nikdy nedávala brambory, tak zkusím i tuto variantu :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  4. Tyjo muffiny na slano jsem ještě nikdy nezkoušela 🙈, vždy jen ty sladké 😀, ale vypadají moc dobře. Naposledy, co jsem pekla muffiny na sladko mi velká část upečeného těsta zůstala na papírových košíčkách a muffiny tak nebyly moc hezké.. jak se ti z těchto silikonových vyklápějí, dobře? 🙂 Přemýšlím nad jejich pořízením..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Slané taky nejsou špatné :D. Silikonové doporučuji, zatím jsem neměla ani jednu špatnou zkušenost s vyklápěním :).

      Vymazat
  5. Vypadají dobře. Slané muffiny jsem ještě neměla, ale chceme zkusit vaječné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nedávno jsem pekla vaječný chlebíček, byla to dobrota :).

      Vymazat
  6. Takové muffiny jsem nikdy neměla, ale třeba jako slanou snídani nebo svačinku, proč ne. Miluji brambory na všechny způsoby, takže myslím, že bych si pochutnala!

    OdpovědětVymazat
  7. Vypadají opravdu luxusně, zkusím je upéct příští víkend k večernímu mlsání. :))

    OdpovědětVymazat
  8. Slané muffiny jsem nikdy nedělala a to tyto vypadají nádherně, až se mi sbíhají sliny! :)

    OdpovědětVymazat
  9. Mňam, hned bych si kousla! Slané muffiny jsem myslím kdysi zkoušela :) Je to i super svačinka na cesty :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️