pondělí 9. května 2022

Kakaový koláč s pudinkovo-tvarohovým krémem

 Já prostě miluji všechno s pudinkem a tvarohem! :D Proto jsem neodolala a musela vyzkoušet tento kakaový koláč s pudinkovo-tvarohovým krémem a řeknu vám, oblizovala jsem se až na ušima :D. Spojení suchého korpusu, krému a smetanové polevy s čokoládou je jednoduše parádní.

Potřebujeme

Korpus

  • 1,5 hrnku polohrubé mouky 
  • 1 hrnek cukru (erythritol, krupice⁣)
  • 1 hrnek mléka⁣
  • 1/4 hrnku oleje⁣
  • 1 lžíce kakaa⁣
  • 1 kypřící prášek⁣
  • 2 vejce⁣
  • špetka soli⁣

Krém

  • 250 ml mléka⁣
  • 250 ml vody
  • 2 vanilkové pudinky⁣
  • sladidlo podle chuti⁣
  • 100 g másla⁣
  • 500 g tvarohu v alobalu⁣
  • 2 lžíce rumu⁣

Poleva

  • 100 g čokolády na vaření⁣
  • 200 ml kysané smetany⁣
  • 1 lžíce másla

Nejprve si připravíme krém. Pudinky uvaříme v mléce a vodě (podle potřeby osladíme). Ještě do horké husté směsi zašleháme máslo, tvaroh i rum. Poté necháme vychladnout.

Korpus vytvoříme vyšleháním žloutků s cukrem, ke kterým poté za stálého šlehání přidáváme postupně prosátou mouku s kypřícím práškem a solí. To vše střídavě s mlékem a olejem. Na závěr vsypeme i kakao a sníh z bílků. Pečeme ve formě vymazané máslem a vysypané krupicí či moukou na 180 stupňů cca 30 minut. Zkoušíme špejlí.

Na vychladlý korpus navrstvíme krém. Teď už nám zbývá jen poleva, kterou vytvoříme roztavením čokolády s máslem a smetanou. Polevu nalijeme na krém a koláč necháme v ledničce nejlépe do druhého dne.

Upečený korpus

Vrstva krému

Poleva

Hotový koláč

Líbí se vám recept? Máte rádi takové krémové dezerty? :)

19 komentářů:

  1. Koukám jak ti pěkně stuhl. Já teď dělala Toníkovi m narozeninám klasiku tvarohovo ovocnou, myslím že úspěch byl ☺️
    P.S. Pokud budeš mít čas a chuť, stav se prosím na blogu a můžeš nám dát s Toníkem hlas v blog soutěži 😊
    Děkujeme a přejeme pěkný start do nového týdne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mňam, hlavně, že byl úspěch :). Máš můj hlas :). Tobě taky krásný týden :).

      Vymazat
  2. Vyzerá výborne, trošku mi pripomína Míša rezy :-)
    Spojenie pudingu a tvarohu je super.

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá hodně dobře. Až budeme mít chuť na nějaký dezert - o víkendu jsme upekly se sestrou bábovku - vím, kam si půjdu pro inspiraci. 🙂
    Měj hezký den.

    OdpovědětVymazat
  4. Mňam, ten vypadá božsky!:) Musím vyzkoušet, hned jak si koupím formu:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :). Určitě by šel udělat i v nějaké jiné formě :D.

      Vymazat
  5. Vypadá parádně! Krémové dezerty mám moc ráda :)

    OdpovědětVymazat
  6. Samý dobroty, tu pečeš 😍, vypadá skvěle! Já naposledy pekla na Velikonoce a tak si říkám, že bych taky zase něco mohla upéct 😄.

    OdpovědětVymazat
  7. Krém i samotná poleva mě hodně zaujaly, nikdy jsem takovou kombinaci nezkoušela :D Mám teď v souvislosti v pudinkem na seznamu napsaný moučník, kde se sypal pudinkový prášek do horkého pomernačového džusu. Jakmile budu mít za sebou tento experiment, tak vyzkouším i ten tvarob s pudinkem, protože obojí mám moc ráda :)

    OdpovědětVymazat
  8. Vypadá to skvěle a určitě to i božsky chutná! Musím někdy vyzkoušet :)

    OdpovědětVymazat
  9. Tvarohový krém s pudinkem, kakaový korpus a čokoláda - to nemůže být jiné, než dobré :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️