pondělí 16. května 2022

Slaný koláč z listového těsta

 Dlouho mě lákalo vyzkoušet nějaký slaný koláč, tak jsem se konečně odhodlala a ukuchtila ho! Využila jsem k tomu hotové chlazené a rozválené listové těsto, takže to byla rychlovka. A byl moc dobrý :).

Potřebujeme

  • listové těsto (já použila chlazené už rozválené)
  • 100 g slaniny
  • 1 cibule
  • 100 g strouhaného sýru
  • 1 kelímek smetany 
  • 2 vejce
  • sůl, pepř, oblíbené koření

Listové těsto vložíme do formy vystlané pečicím papírem. Těsto propícháme vidličkou. Na pánvi orestujeme nakrájenou slaninu a cibuli. Poté je vložíme na listové těsto. V misce si rozmícháme smetanu s vejci, osolíme, opepříme a přidáme oblíbené koření, Poté vše nalijeme do formy a na závěr nastrouháme sýr. Pečeme na 180° dozlatova, přibližně 30 minut.

Forma s listovým těstem

Slanina s cibulkou

Smetanová směs


Upečeno


Dobrota na stole

Dobrou chuť

Zkoušeli jste někdy nějaký slaný koláč? :)

14 komentářů:

  1. Já z listového těsta většinou dělám koláč ala pizza (mozzarela, šunka, rajčatové pyré). Se smetanovou náplní jsem dělala klasicky quiche na křehké těsto. Už jsme ani jedno dlouho neměli, takže díky za připomenutí (s tím, co k večeři, bojuji furt)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takovou pizzu taky občas dělám :). Taky s tím bojuji, i když spíš s tím, co k obědu :D.

      Vymazat
  2. Tyhle slané koláče z listového těsta jsou nejlepší! :) Dělám je doma často jako rychlovku k večeři, případně jako občerstvení pro návštěvu :)

    OdpovědětVymazat
  3. To možná vyzkouším, vypadá to dobře a hodilo by se mi ukuchtit něco rychlého na víkendovou párty. :D

    OdpovědětVymazat
  4. Listové těsto je super, peču z něj moc ráda 🙂, ať už pizza šneky, štrůdl nebo třeba i pizzu, ale slaný koláč jsem ještě nezkoušela 🙈. Ten tvůj vypadá skvěle, idelání když je potřeba udělat něco rychlého třeba pro nečekanou návštěvu nebo na nějakou párty 🙂.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky z něj moc ráda peču :). Je to taková rychlovka a zachutná :).

      Vymazat
  5. Slaný koláč jsem nezkoušela. My z listového těsta na slaný způsob děláme šneky. 🙂
    Hezký den.

    OdpovědětVymazat
  6. Nedávno mamka dělala pórkový slaný koláč s anglickou slaninou. Byla to super rychlovka, ale doma jsem se shodli, že na nás to bylo docela mastné :/ Přístě zkusíme asi raději křehké těsto anebo kynuté a listové těsto necháme na šneky nebo štrůdl :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je pravda, že trochu mastnější to bylo, ale nepřišlo mi zas až tak moc :O.

      Vymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️