pondělí 12. září 2022

Domácí čokopiškoty

 Doma jsem objevila želatinu a už dlouho mě lákalo vyzkoušet domácí čokopiškoty. Chtěla jsem si vytvořit přívětivější verzi, která nebude tak sladká. Výsledek mě mile překvapil a jedl to i chlap :D.

Potřebujeme

Piškoty

  • 60 g mandlové mouky (nebo polohrubé)
  • 50 g erythritolu (či jiného sladidla)
  • 2 vejce
  • 30 g rozpuštěného másla

Želé

  • 200 ml ovocné šťávy dle vlastní chuti
  • 2 lžičky dortového želé v prášku
  • 2 lžičky erythritolu (nebo jiného sladidla)

Poleva

  • 50 g hořké čokolády
  • lžička kokosového oleje

Piškoty připravíme tak, že vyšleháme celá vejce se sladidlem a pak k nim přidáme i mouku a máslo. Směs nalijeme na plech vystlaný pečícím papírem a pečeme cca 8–10 minut v troubě vyhřáté na 180 stupňů. Necháme vychladnout.

Mezitím si připravíme žele uvařením šťávy s želé a sladidlem. Poté ho nalijeme do nádoby vyložené potravinářskou folií a necháme ztuhnout.

Na piškoty budeme potřebovat kulaté vykrajovátko pomocí kterého vykrojíme z těsta kolečka. Ze ztuhlého želé pak menším vykrajovátkem taktéž kolečka. (Já na piškoty použila plastovou mističku, kterou mám z rýžovaru a na želatinu vykrajovátko na linecké). Můžete využít čistě vykrajovátka na linecké, pokud máte více velikostí:).

Pak už jen navrstvíme želé kolečko na to piškotové, polijeme čokoládou rozpuštěnou s kokosovým olejem a necháme ztuhnout.

Upečené těsto na piškoty

Vykrojeno

Hotové čokopiškoty
Dobrou chuť

Co se týče množství piškotů, hodně záleží, jak velké máte vykrajovátka. Já měla pár gigantů :D. A odkrojené zbytky jsem smíchala s tvarohem a jahodami :).

22 komentářů:

  1. Sušenky jsem nikdy nezkoušela, vypadají suprově :)

    OdpovědětVymazat
  2. Wow, tak ty jsi dobrá! Na to bych neměla nervy :D A opět bych to jedla sama, protože přítel sladkému neholduje. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Tleskám, že ses do toho pustila, asi to byla docela piplačka, ne?
    Já tyhle piškoty moc nemusím právě kvůli tomu želé, ale přítel je má moc rád.

    Ketrin ~ Vnímej blog

    OdpovědětVymazat
  4. Tyjo tak to je dobrý recept :) Jsi šikovná!

    OdpovědětVymazat
  5. Tak to by mě asi nenapadlo vyrábět doma... ale proč ne, jestli chutnaly. :)

    Ela

    OdpovědětVymazat
  6. Mám doma nenažraného chlapa a spotřeba sladkého je poměrně vysoká. Moc díky za tip na recept, který určitě vyzkouším ♥

    OdpovědětVymazat
  7. Tyjo, klobouk dolů 🤩! Piškoty mě zatím nenapadlo vyzkoušet, ale po přečtení receptu a postupu na tom není nic těžkého, že je snad vyzkouším taky 😍.

    OdpovědětVymazat
  8. Děkuji za tip, taky ráda zkusím. 🙂

    OdpovědětVymazat
  9. Mňam, super tip! Vypadají chutně a ke kávě ideální drobný dezert. :))

    OdpovědětVymazat
  10. To by mě ani nenapadlo si je zkusit vyrobit doma! Jako malá jsem milovala ty pomerančový :D Moc se Ti povedly, vypadají skvěle :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  11. Tak recept musím zkusit. Ráda si tyto sušenky kupuju v obchodě, ale domácí musí být božský :))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️