pondělí 19. září 2022

Linecký koláč s tvarohem a mákem

 To je tak, když dostanete kupu domácího tvarohu a musíte ho nějak zpracovat. Měla jsem doma i mák, plus jsem navíc potřebovala spotřebovat i švestkovou marmeládu. Proto jsem neváhala a vrhla se na nějaké to kuchtění. A tak vzniknul tento linecký koláč s tvarohem, mákem a dalšími dobrotami.

Potřebujete

Linecké těsto

  • 150 g špaldové mouky (nebo pšeničné polohrubé)
  • 50 g kokosové mouky (nebo přidat předchozí zvolené mouky)
  • 200 g změklého másla teploty
  • 60 g erythritolu (nebo jiného cukru)
  • kůra z 1/2 citronu
  • 1 vejce

Maková náplň

  • 150 g mletého máku
  • 1 lžička skořice
  • 200 ml mléka
  • 1 lžíce švestkových povidel/marmelády
  • rum dle chuti

Tvarohová náplň

  • 500 g hrudkovitého tvarohu
  • 250 g bílého jogurtu
  • 2 vejce
  • 1 vanilkový pudinkový prášek
  • sladidlo dle chuti
  • rum dle chuti

+ marmeláda dle chuti (já použila výše zmiňovanou švestkovou) smíchaná s trochou rumu

Nejprve si vytvoříme linecké těsto, protože je třeba ho nechat odpočinout. V míse smícháme mouku, cukr a 1 lžičku citronové kůry. K sypkým ingrediencím přidáme máslo pokojové teploty a vajíčko. Vypracujeme těsto (nejlépe ručně), ze kterého odebereme kousek na pár vykrajovátek pro ozdobu vrchu koláče. Tyto dvě části zabalíme do folie a necháme ideálně přes noc odležet v lednici. Stačí ale i po dobu, než vytvoříme náplně – tu ale doporučuji již ho vyválet a navrstvit do formy vystlané pečicím papírem a ze zbytku vykrojit ozdůbky, tím se také vyhnete balení do folie. 

Jestli jste si těsto udělali o několik hodin předem, nezapomeňte ho zavčasu vytáhnout, aby se vám s ním dobře pracovalo a jednoduše se vyvalovalo.

Makovou náplň vytvoříme uvařením všech surovin v mléce. Tvarohovou zase vymícháním zmiňovaných ingrediencí. Zvolenou marmeládu smícháme s rumem.

Pokud již nemáte vyloženou formu, udělejte to nyní tak, že těsto rozválíte a rovnoměrně navrstvíte do formy s pečicím papírem (i do okrajů). Pak na těsto nanesete makovou náplň, na ni tvarohovou a marmeládou s rumem vytvoříte cákance pomocí lžíce. Zbývá už jen dozdobit vykrojenými obrázky z odebraného zbytku lineckého těsta.

Pečeme v troubě vyhřáté na 160 stupňů cca 45–50 minut. Necháme vychladnout, a potom ještě odpočinout v ledničce alespoň 2 hodinky.

Těsto ve formě

Maková náplň

Tvarohová náplň

Marmeládové cákance

Ozdoby

Upečeno

Nakrojeno

Podáváno

Dobrou chuť

Tato kombinace chutí je moc dobrá :).

20 komentářů:

  1. To věřím, že chuťově je koláč výborný, mňam! Vypadá skvěle. Kombinaci povidel, máku a skořice taky můžu :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  2. Já teda nejsem úplně fanoušek máku, ale i tak to vypadá moc dobře ♥

    OdpovědětVymazat
  3. Mňam, hned bych si kousek dala. Koláč vypadá skvěle. 🙂

    OdpovědětVymazat
  4. Já nejsem fanoušek máku, ale vypadá krásně :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  5. Že já zas čtu takový článek před spaním :D A teď mám na to chuť :D To musí být mňamka :)

    OdpovědětVymazat
  6. Miluju linecké těsto, takže bych si hned jeden kousek dala :) Vypadá mooc dobře! Jen se chci zeptat, kde se dají sehnat ta vykrajovátka s packou? Děkuji :))

    OdpovědětVymazat
  7. Mák a tvaroh je skvělá kombinace, to by mi určitě chutnalo.

    OdpovědětVymazat
  8. Kombinace povidel a máku zní zajímavě. Já tedy povidla nejím 😀, takže za mě bych koláč musela udělat bez nich, ale moc se ti povedl 🙂. Líbí se mi, jak jsi koláč dozdobila 😍.

    OdpovědětVymazat
  9. Mňam, to by mi určitě chutnalo. Linecké mám moc ráda :). Já teď měla taky spoustu švestek, tak jsem dělala buchtu s drobenkou a včera knedlíky :).

    OdpovědětVymazat
  10. Sakra mňam, dezerty a koláče s mákem jsem vždycky milovala! :)) Moc ráda teď na podzim vyzkouším. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky je mám ráda :). Doufám, že bude chutnat :).

      Vymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️