pondělí 26. září 2022

Low Carb buchtičky plněné krémem alá semla

 Pokud znáte něco máslo o švédské kuchyni, určitě vám neunikl název Semla (v množném čísle Semlor). Jedná se o oblíbený skandinávský dezert, který se tradičně připravuje každý rok na Masopustní úterý neboli Mardis Gras, ale potěší i kdykoliv jindy během roku. Já se touto buchtičkou plněnou mandlovou pastou a bohatou vrstvou šlehačky inspirovala a vyzkoušela Low Carb verzi. 

Potřebujete

Buchty

  • 2 vejce
  • 100 g cream cheese
  • 50 g změklého másla
  • 2 lžičky prášku do pečiva
  • 1 a 1/2 lžičky kardamonu
  • 180 g mandlové mouky
  • 30 g skořicového nebo oříškového proteinu (lze nahradit mandlovou nebo kokosovou moukou)
  • 1 a 1/2 lžíce psyllia nebo lněné mouky

Mandlová pasta

  • 70 g mandlové mouky
  • 1 lžíce práškového erythritolu
  • 3 lžíce mléka

Krém

  • 200 g tvarohu ve vaničce
  • 100 g kokosového mléka (tuhé části)
  • sladidlo dle libosti (čekankový sirup, erythritol...)
  • + já přidala i lžičku mandlového másla s příchutí skořicová rolka

Nejprve vytvoříme buchtičky tak, že smícháme vejce, cream cheese, máslo, prášek do pečiva a kardamom. Poté k nim přidáme zbytek surovin a necháme 5–10 minut odpočinout.

Mezitím si vytvoříme mandlovou pastu smícháním všech surovin a krém vyšleháním všech uvedených ingrediencí.

Mandlová pasta

Z těsta vypracujeme bochánky. Mně se s těstem na buchtičky hůře pracovalo, dost mi lepilo, tak jsem si pomohla silikonovými košíčky na muffiny. Pečeme na 180 stupňů. 20–25 minut. Před pečením je můžete potřít ještě rozšlehaným vejcem, získají tak nazlátlou barvu (já nedělala).

Upečené buchtičky

Poté odkrojíme vršek, vytvoříme menší důlek tak, že v prostředku zatlačeníme palce. Ten vyplníme pastou.

Vytvořený důlek na pastu

Pak už jen naplníme krémem a přiklopíme vrškem.

Naplněné

Připraveno k servírování

Dobrou chuť

Tematicky i s knížkou s dějem ve Švédsku :D

Jedná se o opravdu jednoduchý recept, který se navíc hodí do nízkosacharidového stravování. Nemusíte se bát, chutnají skvěle, osloví svou příjemnou oříškovou chutí. Jsaou příjemně měkké i po pár dnech. Z uvedeného množství mi jich vyšlo 6 + 1 maličká. Krému a pasty mi zbylo více, ale buchty můžete více vydlabat a hojněji naplnit jak pastou, tak i krémem. Pravá semla má mnohem více krému a také se dělá ze šlehačky (já musela upotřebit tvaroh, tak jsem vymyslela tento, ale klidně dejte šlehačku) :D. Také se tradičně ještě cukruje na povrchu, s čím vám může pomoct práškový erythritol :).

14 komentářů:

  1. Tyjo, ale to nevypadá ani nezní vůbec špatně! :-) Já se chystám teď taky něco ukuchytit...asi až ve čtvrtek a jsem na to šíleně zvědavá!

    OdpovědětVymazat
  2. Tak o tomhle jsem nikdy neslyšela, ale vypadá to moc pěkně 🙂.

    OdpovědětVymazat
  3. Tenhle švédský dezert vidím poprvé, vypadá moc dobře.

    OdpovědětVymazat
  4. Neznám, ale vypadá to velmi dobře. 🙂

    OdpovědětVymazat
  5. Vypadají moc dobře, super tip na pečení a dezert. :))

    OdpovědětVymazat
  6. Tento dezert teda vůbec neznám a to v zahraničí jdu hlavně po nich :D mě ten sever se zimou úplně neláká... :D Ale cokoliv plněného tvarohem beru všema deseti! Moc se ti semlory povedly :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě sever láká tou krásnou přírodou :D :). Taky miluji tvaroh :D. Děkuji :).

      Vymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️