čtvrtek 8. září 2022

Jeseníky – Ztracené kameny

 V srpnu nás čekala dovolená v blízkosti Orlických hor. Po cestě jsme si chtěli ale udělat nějakou zastávku a využít ji k prozkoumání nějakého místa. Koukala jsem na trasu a přímo po cestě jsme měli Ztracené kameny v Jeseníkách, o kterých jsem už slyšela a chtěla se na ně někdy podívat. Takže volba byla jasná.

Výletění mi už moc chybělo, takže jsem se hodně těšila. Tento menší výšlap jsem si tedy náramně užila. Ke Ztraceným kamenům se dostanete od Chaty Skřítek, kde se nachází velké placené parkoviště (tuším 50 nebo 100 Kč na celý den, ale nechci kecat)



Pak už je to jednoduché. Vydáte se po žluté turistické trase, zároveň i Naučné stezce Po hřebenech – světem horských luk, a ty vás zavedou až ke Ztraceným kamenům. Cesta je do kopce a chvílema se jedná o celkem prudký drapák. Měli jsme s sebou pejsky, ale vyloženě nahoru na kameny jsme je nebrali (počkali s mužovou mamkou, která byla s námi). Na kamenech by se jim šlo blbě, ale bylo tam pár lidí i se psem.

Cesta na kameny

Tady počkala psí posádka

Výhledy z kamenů


Nahoře se pokocháte pěknými výhledy. Kameny mají také zajímavou nazelenalou barvu. Od nich pak můžete pokračovat i kamkoliv dále a udělat si třeba nějaký větší výšlap, my se ale už vraceli zpět k autu. Cesta od chaty ke kamenům má 3,4 km, i se zpáteční tedy dohromady 6,8 km.

Mapa

Znáte toto místo nebo jste na něm byli?

16 komentářů:

  1. Mám ráda cestovatelské články :-) Jeseníky mám na seznamu už dlouho, ale toho času a dovolené by bylo potřeba více :/ Nestíhám :-D

    OdpovědětVymazat
  2. O tomhle místě jsem ještě nikdy neslyšela. Vypadá to hezky :) Fajn, že sis to užila:)

    OdpovědětVymazat
  3. Moc hezký výlet. Za týden do Jeseníkůse chystáme na dovolenou, tak jsem hned koukala na mapu, kde to je. Ale my budeme severněji (v podstatě kousek od města Jeseník), tak tam bychom to už měli z ruky. Snad někdy příště... Ale díky za inspiraci

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak se těším také na články a inspiraci, kam vyjet :). Jeseníky nemáme zas tak daleko :).

      Vymazat
  4. V Jeseníkách jsem zatím ještě nikdy nebyla, ale moc ráda bych se tam podívala 🙂. Výhled z kamenů je naprosto boží!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My je máme celkem kousek, ale chtěla bych tam někdy i na delší dobu, moc se mi líbí :).

      Vymazat
  5. Jeseníky zatím bohužel moc neznám, snad se to změní :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  6. O kamenech slyším poprvé, vypadají moc zajímavě. Snad někdy navštívím :)

    OdpovědětVymazat
  7. O místě slyším poprvé, ale příroda je tam teda krásná :) procházku jste si teda určitě užili <3

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️