pondělí 21. listopadu 2022

Nepečený dýňový cheesecake

 Letos na dýňových receptech opravdu nešetřím. Neodolala jsem a musela jsem vyzkoušet i tento nepečený dýňový cheesecake. Nechtělo se mi zrovna něco vyloženě péct v troubě, takže jsem hledala alternativy, jak to udělat bez tohoto kroku. Blížil se i Halloween, a tak jsem chtěla ukuchtit i něco v této tematice. Tak nezbývalo nic jiného, než tento cheesecake obléct do halloweenského kabátku a dozdobila jsem ho pár jedlými dekoracemi, které jsem ulovila v obchodě.

Potřebujete (dortová forma o průměru 20 cm)

Sušenkový základ

  • 300 g oblíbených sušenek (já použila mix Derby a Esíček od Opavia)
  • 125 g rozpuštěného másla
  • 1 lžička perníkového koření

Krémová náplň

  • 200 g krémového sýra (použila jsem Palouček)
  • 250 g tučného tvarohu v alobalu
  • 450 g dýňového pyré
  • 180 g moučkového cukru (použila jsem erythritol moučka)
  • 200 ml smetany na šlehání
  • 1 lžíce perníkového koření

Na ozdobu

  • sušenky, čokoláda nebo cokoliv vás napadne

Nejprve si připravte korpus tak, že rozpustíte máslo, ke kterému přidáte lžičku perníkového koření a poté přimícháte rozdrcené či pomleté sušenky. Výslednou směs naneste na dno dortové formy vyložené pečicím papírem a odložte stranou.

Vyšlehejte smetanový sýr, tvaroh a dýňové pyré do jemné směsi. Postupně vmíchejte i cukr. Smetanu ke šlehání si vyšlehejte do tuhé šlehačky a následně ji vmíchejte ke krémové směsi. Krém uložte alespoň na 2 hodinky do lednička, a až poté ho naneste na korpus.

Pak už jen dozdobte dle fantazie, nechte přes noc uležet v ledničce a podávejte.

Forma vyložená sušenkovou směsí

Nanesený krém

Dozdobeno

Hotový cheesecake






Naservírovaný kousek

Konzistence krému se mi úplně nepovedla. Myslím si, že je to kvůli tomu, že jsem dýňově pyré připravila uvařením dýně ve vodě. Kdybych ji raději upekla, nebyla by tak mokrá. Navíc jsem i blbě vyšlehala smetanu ke šlehání, což tomu určitě taky moc nepomohlo. Chuťově mi ale cheesecake chutnal a i babička si pošmákla :D.

14 komentářů:

  1. Hlavně, že chutná! Proto já tyto dezerty dávám zásadně do skleniček, abych se nemusela strachovat, zda mi krém ztuhne :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  2. Mám dýňové pyré v lednici a přemýšlím, co z něj vyrobím. Tohle nevypadá špatně, i když nevím, jestli tam na manžela nebude dýně moc "přiznaná" (ona má přece jen specifickou chuť). Možná, že bude lepší ji zakomponovat do těsta ;-) než do krému.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak uvidíš, co vymyslíš :). Moje babi dýni taky moc nemusí, ale toto jí jelo :D.

      Vymazat
  3. Líbí se mi nápad a zdobení, ale upřímně mě dýňový cheesecake neláká :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  4. Náhodou vypadá moc pěkně, i když zmiňuješ drobné nedostatky 🙂. Příště už se povede všechno a bude ještě lepší ❤. Moc hezky jsi ho nahoře nazdobila 😍.

    OdpovědětVymazat
  5. Já si taky myslím, že se povedl. 🙂 Děkuji za tip.

    OdpovědětVymazat
  6. Opět to vypadá naprosto skvěle :-) Jsi šikulka. Já chtěla letos dělat muffiny s dýně, ale nakonec jsem se do toho nepustila. Přítel by to prý nejedl :D

    OdpovědětVymazat
  7. Vypadá lahodně a vláčně, dezerty z dýně obecně mám moc ráda. :))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️