pondělí 7. listopadu 2022

Dýňove noky naslano i nasladko

 Letos jsem se s dýňovými recepty na podzim opravdu rozjela. Už jste u mě mohli zahlédnout dýňovo-skořicové šneky a také tento dort alá skořicová rolka, který zdobí právě zmiňovaní šneci. Aby toho nebylo málo, vyzkoušela jsem i dýňové noky, které mě mile překvapily. Skvělé je, že si na nich můžete pochutnat naslano i nasladko.

Potřebujete

  • 600 g hladké mouky
  • 300 g dýňového pyré
  • 1 vejce
  • špetku soli

Pokud nemáte hotové dýňové pyré, tak jednoduše uvařte oloupanou a naporcovanou dýni doměkka a následně ji s trochou vody rozmixujte do pyré.

Pak už ho jen smíchejte s vejcem, moukou, solí a vytvořte nelepivé těsto. Z něj vytvarujte noky, které uvařte ve vařící vodě, dokud nevyplavou napovrch.

Pak už jen podávejte s čím máte rádi. Já si je dala s houbovou omáčkou, ale i s mákem, máslem a cukrem.

Těsto na noky

Před uvařením

Uvařené





I malý si na nich pochutnal :D



Zkoušeli jste někdy dýňové noky? :)

14 komentářů:

  1. Bohužel nejsem fanoušek dýně, takže toto jde mimo mě :-D Ale jsi šikulka, že zkoušíš tolika receptů, vždycky tě naprosto obdivuji. Dítě, manžel, pejsci, povinnosti a ještě stíháš takhle vařit a péct :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Pamatuju si, že už jsem je jednou zkoušela, ale zůstanu u těch bramborových :D Ale s tím mákem vypadají skvěle!

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  3. Dýňové noky jsem ještě nezkoušela, zajímavý nápad.

    OdpovědětVymazat
  4. To vypadá dobře. 🙂 Jednou jsme měli dýňové noky se sýrovou omáčkou, ale sladké ještě ne.

    OdpovědětVymazat
  5. Tak to jsi moc šikovná :) Dýňové noky jsem ještě ani neochutnala, ale ty bramborové mám ráda, jen si tedy i ty kupuju :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :). Upřímně jsem ty bramborové doma taky ještě nezkoušela, vždy jen kupované :D.

      Vymazat
  6. Dýňové noky nebudou nic pro mě, nejím dýni 🙈, ale vypadají pěkně 🙂. K podzimu tyhle podzimní recepty prostě patří 🧡🍂.

    OdpovědětVymazat
  7. Mňam, obě varianty musí být vynikající! Já bych asi preferovala tu slanou, ale jsou to pro mě nové recepty a inspirace není nikdy dost! Ráda zkusím.:)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️