pátek 18. listopadu 2022

Orlické hory a Podorlicko – Zřícenina hradu Potštejn

 Poslední článek ze série naší dovolené 2022 :D. To znamená, že se jedná o poslední podniknutý výlet, který se konal na zříceninu hradu Potštejn. Už jsme nechtěli žádný výšlap, chtěli jsme se kouknout i na nějakou památku a zříceniny máme moc rádi. Navíc na zříceninu hradu Potštejn můžete i s pejsky :).

Trosky hradu Potštejn jsou dominantou stejnojmenné obce, ve které najdete i zámek Potštejn. Najdete ji v Podorlicku na zalesněném návrší. Parkoviště se nachází kousek od ní a je zdarma – ke zřícenině pak vyšlapete jen kratší kopeček, není to zas až tak náročné.





S kočárkem můžete vstoupit do areálu, ale na prohlídku to nejde, protože vycházíte a scházíte různé schody. Super je, že s pejsky nás v pohodě také vzali, jen s nimi nesmíte do některých vnitřních prostorů. Prohlídku lze absolvovat jen s průvodcem, platí se a trvá cca 45 minut. 












Tak jako všude jinde se i tady dozvíte místní historii. Zřícenina není úplně obrovská, ale zajímavá je a určitě stojí za vidění. Nám se tato památka moc líbila, takže ji můžu směle doporučit :).

Navštívili jste někdy tuto zříceninu?

22 komentářů:

  1. Na tomto hradě jsem nikdy nebyla, ale vypadá to tam moc hezky :) ráda bych se tam podívala, děkuji za tip.

    OdpovědětVymazat
  2. Orlické hory jsou nádherné, byla jsem tam asi dvakrát a určitě se tam vrátím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já poprvé, ale taky bych se tam ráda ještě někdy podívala :).

      Vymazat
  3. Orlické hory a okolí moc probádané nemáme, takže díky za fotky i inspiraci. Zřícenina by se nám určitě líbila.

    OdpovědětVymazat
  4. Zříceninu neznám, tuto část ČR moc prozkoumanou nemám 🙂 Zříceniny mám ale ráda, takže i tady by se mi určitě líbilo 🙂

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  5. Nikdy jsem tam nebyla, ale podle fotek je to hezké místo. 🙂

    OdpovědětVymazat
  6. Na této zřícenině jsem ještě nebyla. Hezké fotky😊

    OdpovědětVymazat
  7. Krásne miesto! Nepoznám ho a nikdy som ho nenavštívila, ale z fotiek ide skvelá energia. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Vypadá to tam moc hezky 🙂, je super, že se tam může s hafíkama 🤗🐾.

    OdpovědětVymazat
  9. Já tam byla asi milionkrát v rámci pochodu Přes tři hrady. Letos byl konečně po covidové pauze, ale nenakopl si ten můj blbec nohu? Takže se na něj moc těším na příští rok! :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  10. O zřícenině jsem slyšela, ale nikdy nenavštívila. Až budeme někdy v blízkosti, ráda navštívím. Zříceniny mám ráda :)

    OdpovědětVymazat
  11. Pro pejsky ideální výlet, určitě tam bylo krásně. :))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️