čtvrtek 15. prosince 2022

Cukroví – Perníčky pro děti bez cukru

 Vzhledem k tomu, že letos budeme slavit Vánoce s už ročním synem, který mimochodem moc rád jí, chtěla jsem vytvořit i nějaké cukroví pro něj. Vyzkoušela jsem tedy tyto perníčky z jablka a na první pokus se mi vůbec nepovedly, protože jsem je spálila. Některé nespálené druhy jsem však ochutnala a cukroví mi nepřipadalo tak špatné, tak jsem jim dala ještě jednu šanci. Díky bohu jsem to už lépe vychytala a výsledek stál za to, takže vám přidávám jeden tip, který potěší malé i dospělé strávníky :).

Potřebujeme

  • 1 jablko
  • 3 lžíce kokosového oleje
  • 1 hrnek špaldové celozrnné mouky
  • 1 lžička perníkového koření
  • 1 lžíce medu nebo javorového/čekankového sirupu (nemusí být)

Jablko oloupeme a nastrouháme najemno. Poté ho smícháme se všemi ostatními surovinami a vypracujeme hladké těsto, které by se nemělo lepit. To necháme aspoň 20 minut odpočinout v lednici (klidně celou noc). Po ztuhnutí ho vyválíme na pomoučeném vále (síla těsta jako na klasické perníčky, cca 3 mm) a vykrajujeme tvary. Pokládáme na plech vystlaný pečicím papírem a pečeme v troubě vyhřáté na 180 °C 10 až 15 minut (hlídáme).

Vytvořené těsto

Po vyválení

Vykrojeno

První pokus alá spálená várka

Opět první pokus alá spálená další várka

Spálený pokus jsem dělala z dvojitého množství, než je uvedeno v receptu. Vyšly mi tak 2 plechy. Povedenou várku už jsem udělala raději jen z polovičního, které jsem vám i sepsala :D.

Druhý pokus před pečením

Po upečení


Jsem ráda, že se nakonec povedly. Byly příjemně měkké a malému po ochutnávce chutnaly :).

16 komentářů:

  1. Zajímavý nápad dát jablka do perníčků :) Je fajn, že se druhá várka povedla a že chutnají :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  2. Zajímavý recept. Bála bych se, že těsto s jablkem půjde špatně rozválet, ale vypadá to, že se ti to celkem vedlo.

    OdpovědětVymazat
  3. To je zajímavé. My perníčky nepečeme - nikomu se s nimi nechce pátrat a i když je mám moc ráda, jím je jen já. 🙂
    Letos jsem ale koupila dvě nové kuchařky a z jedné jsme hned upekly dva druhy cukroví. A jelikož teta loni našla na netu recept na Crinkles a moc nám chutnaly, tak jsme je letos upekly - daly jsme do nich perníkové koření, tak máme alespoň nějaké "perníčky". 🙂
    Měj hezký den, Terezko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My je kdysi pekly s babičkou :). crinkles mě taky lákají, někdy je musím vyzkoušet :). Přeji taky hezký den :).

      Vymazat
  4. Perníčky z jablek, to je zajímavý nápad (koukám, že už to psaly holky nade mnou :D Jo a máš krásná vykrajovátka :)

    OdpovědětVymazat
  5. Přidat jablíčko by mě asi vůbec nenapadlo, ale jsem ráda, že se ti na druhý pokus povedly a malému chutnaly 🙂. Já už mám perníčky napečené, jen furt odkládám to zdobení 😀.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem ráda :D. Já letos klasické perníčky nedělala, takže zdobení mě minulo :D.

      Vymazat
  6. Hodně dobrý nápad s jablíčky. Peču buchtu, která se jmenuje jablkovec a je taky vždycky moc hezky měkká :)

    OdpovědětVymazat
  7. Hihi, reality check :D <3 Druhá dávka se ti moc povedla! Malý měl určitě velkou radost :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však ty víš :D <3. Jsem ráda, že druh várka už vyšla :).

      Vymazat
  8. Také dělám bez cukru, ale dávám tam více medu.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️