pondělí 5. prosince 2022

Rumové řezy s pudinkem a krémem s příchutí ořechů

 Vymyslet název pro tento moučník mi dalo celkem zabrat. Jeho příprava ovšem také, protože se mi ze začátku úplně nedařilo a trochu jsem se bála výsledku. Nakonec mě velmi překvapil a zachutnal mně, chlapovi a mamce :D. A jak zní tedy název? Rumové řezy s pudinkem a krémem s příchutí ořechů.

Do názvu jsem musela vtěsnat rum, protože ten se objevuje pomalu ve všech částech moučníku a také mu dodává příjemnou chuť, ale i ořechy, které slouží nejen jako součást krému, ale i ozdoba povrchu a na chuti se také hojně podílí.

Potřebujete

Těsto

  • 3 vejce
  • 120 g erythritolu (nebo cukru krystal)
  • 300 g polohrubé mouky
  • 1 kypřící prášek
  • 100 ml oleje
  • 40 ml rumu
  • 200 ml mléka
  • tuk

Pudinkové cákance:

  • 1 balíček čokoládového pudinku (klidně i vanilkového)
  • 500 ml mléka
  • 30 g čokoládového (nebo podle příchuti pudinku) proteinu nebo klasického cukru podle návodu na obalu
  • 1 lžíce rumu

Krém

  • 150 g piškotů 
  • 200 ml uvařené kávy 
  • 90 g moučkového cukru (já dala erythritol moučka)
  • 200 g změklého másla
  • 70 g mletých ořechů
  • 6–7 lžic rumu

Polev a posyp

  • 100 g čokolády na vaření 
  • 1 lžíce kokosového oleje
  • mleté vlašské ořechy na posypání

Nejprve si připravíme těsto tak, že žloutky vyšleháme s cukrem do pěny a pak je vyšleháme i s rumem, mlékem, olejem, moukou s kypřicím práškem. Nakonec vmícháme tuhý sníh z bílků a těsto nalijeme na plech s pečicím papírem. 

Uvaříme pudink a ještě horkým vytvoříme pomocí lžíce na těstě cákance. Pečeme na 180 stupňů cca 20 minut, vyzkoušíme špejlí, těsto se na ni nesmí lepit. Po upečení necháme buchtu s pudinkem vychladnout.

Během pečení si připravíme krém. Rozmixované piškoty dáme do misky a namočíme je vychlazenou kávou – přidáváme po troškách a propracujeme rukama, směs musí být tuhá. Změklé máslo utřeme v jiné míse s cukrem do pěny a pak k němu přidáme i piškotovou směs, mleté ořechy a rum. Vše dobře promícháme či prošleháme.

Na vychladlou buchtu natřeme krém, necháme ji chvíli vychladit v ledničce a poté ji pocákáme polevou z rozpuštěné čokolády s kokosovým olejem a zasypeme mletými oříšky. Necháme nejlépe do druhého dne proležet a nakrájíme na řezy.

Nalité těsto

Pudinkové cákance

Upečeno

Piškotová směs s kávou

Krémm

Potřeno krémem

Připraveno ke ztuhnutí

Vychlazeno

Dobrou chuť

Řezy jsou trochu pracné, ale stojí za tu námahu :D. Jediné, co mi na tomto moučníku vadí je ta lámavá čokoládová poleva. Máte nějaký tip na nelámavou variantu kromě ganache?

17 komentářů:

  1. Já dělám na jablečné řezy polevu z másla, kakaa a cukru - ta zůstavá mimo lednici měkká a ani při uchování moučníku v lednici se nijak extra neláme. Ale samozřejmě není to čokoláda. Pokud bys ji chtěla vyzkoušet, tak recept je tady https://veverkoviny.blogspot.com/2022/08/rezy-ze-strouhanych-jablek.html
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  2. Terko, mrkni se do spamů - teď jsem napsala komentář a není tu. Mně taky občas nějaké ve spamu končí.

    OdpovědětVymazat
  3. Rum ve vánočních dobrotách nesmí chybět :D Koláč vypadá parádně! Taky bych nám měla něco upéct, ať máme co mlsat v týdnu :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  4. S těmi ořechy to vypadá moc dobře 😍.

    OdpovědětVymazat
  5. Já rum moc nemusím, ale tohle vypadá hodně dobře! Přidávám na seznam tipů, co bych mohla s babičkou zkusit upéct :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak doufám, že budou chutnat, i když rum moc nemusíš :).

      Vymazat
  6. Na mě tam je moc rumu, ale hlavně, že vám buchta chutnala :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  7. To mi připomíná (i to tak vypadá) řez, který pekla moje prateta. Byl velmi dobrý a vždycky ho pekla třeba když byla nějaká oslava. Věřím, že ten tvůj bude taky moc dobrý. 🙂

    OdpovědětVymazat
  8. Tak tento recept vůbec neznám! :-) Zní to hodně dobře. Mám mlsnou, ještě že mám po ruce koláčky a kinder bueno :-D

    OdpovědětVymazat
  9. Mňam, připomíná mi to jeden recept na vánoční cukroví, které dělala babička. :) Takhle na plechu jako buchta to musí být vynikající! :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️