čtvrtek 21. ledna 2021

Beskydy – zimní Lysá a Smrk

Musím na sebe prásknout, že nepatřím mezi milovníky zimního období. Vlastně vůbec ne, kdysi jsem to tolik neprožívala, znáte to. Jako dítě milujete sníh, bobování, sáňkování, stavění sněhuláků, válení andělíčku, koulovačky... A ani zima vám není. Co jsem ale starší, jsem daleko větší zmrzlina a sníh ve městě mi vůbec nechybí. Za to na horách? Tam mi k té zimě nějak patří a miluji ho! :) Tak vás tentokrát vezmu na zimní výšlapy Lysé hory a Smrku.

Asi jsme si neúmyslně vytvořili novou tradici. Loni jsme 29. prosince vyšlápli královnu Moravskoslezský Beskyd - Lysou horu a letos nám to vyšlo 30. prosince. Kromě tedy založení tradičního výšlapu jsme si ho spojili ještě s hnusným počasím. Loni bylo škaredě, letos ještě hůř :D. Když jsme vycházeli dost pršelo. V duchu mě proklínali kromě přítele určitě i oba psi, vlastně i já se trochu proklínala a uvažovala, jestli to neotočíme a nepojedeme domů. To by mi ale moje tvrdohlavá palice nedovolila, takže jsme mlčky pokračovali :D.

Naštěstí výše se déšť proměnil v sníh a taky sněhu přibývalo na zemi. Nakonec se nám nálada zlepšila a blbli jsme i se psy :D. A ty zasněžené hory mají prostě své kouzlo! Ale na Lysé mě mrzí to, že tam je dennodenně milion lidí, a to za každého počasí. Proto jsme se nahoře ani moc nezdržovali. Výhledy nulové, nechtěli jsme příliš promrznout a mačkat se mezi lidmi. Když se covid nechytne ve městě, tak na horách :D.




Další z našich výletů za sněhem už byl podařenější. Protože mi psala kamarádka, která bydlí na Jižní Moravě, že vyráží s přítelem do Beskyd, jestli se nepřidáme. Tak jsme se samozřejmě přidali a vyšlápli si Smrk. Čekala jsem, že to bude super, téměř bez lidí... Omyl, už bohužel i Smrk začíná být přeplněný, i když nahoře není žádná turistická chata. 



Vyrazili jsme od přehrady Šance, kde jsme se potkali s kamarády a společně vyrazili. Cesta byla pěkná... Prudká, ale pěkná. Nejprve sníh nebyl, ale postupně výš začal přibývat a nahoře už jsme se brodili hezky sněhem :).








Musím se tady ještě na chvíli rozčílit. Víte, já chápu, že někteří lidé mají potřebu nechávat své psy volně puštěné, i když je všude hodně lidí... S tím, že vám řeknou "on je hodný, nic neudělá." To je sice pěkné, rozumím tomu, ale tak ať chodí snad svému pánovi u nohy a nechodí za ostatními psy, kteří jsou na vodítku. Co když ten na vodítku prostě ostatní psy nemusí nebo mu zrovna ten konkrétní nesedne. Pak vznikají akorát psí potyčky problémy atd. 

Zrovna na tom Smrku pobíhal jeden pes úplně sám. Jeho majitelé se v klidu bavili a ani nevěděli, kde ho mají. Jeden mladý pár byl z nich úplně na odvar, protože s sebou měli fenku, která ještě hárala a ten pes za ní samozřejmě pořád pobíhal... To nepochopím, jak to těm majitelům může být jedno, co ten pes kde dělá, ještě když je tam opravdu hromada lidí a dost také se psy...



Jinak jsme s výletem byli potěšeni. Sněhu jsme si všichni užili, na Smrku dokonce i výhled do okolí :). Takže tradice založena, s kamarádkou jsem se viděla, všichni znaveni, parádička :D.








Jak to máte vy, máte rádi sníh? Nebo pouze sníh na horách? Nebo vůbec? :D


20 komentářů:

  1. Ten volně pobíhající pes by mi taky hodně vadil, na takové pejskaře jsem alergická. Člověk nikdy neví, co takový volně pobíhající pes udělá. Jinak fotky jsou moc krásné :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aspoň nejsem jediná :). Přesně tak... A děkuji :).

      Vymazat
  2. Krásné fotky :) No ti páníčci jsou někdy pěkní volové. To je sice z trochu jiného soudku, ale třeba můj strejda (který má už tak trochu vychlastaný mozek) před pár dny rýpal do mého psa, který ležel na gauči... vrčel, říkám nech toho.. strejda rýpal dál.. až ho pes kousl.. já vím, že to nesmí, ale tak co čeká, když na něj cení zuby a říkám, aby ho nechal? Bohužel můj pes je dost nervní. Jinak četla jsem tvůj komentář na blogu Jany, že máš vytetovanou tu tlapku prvního pejska, to se mi moc líbí :) Jak jste to udělali, aby to bylo autentické?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teda nechci, aby to vyznělo, že mu málem kousl ruku.. ale ohnal se...

      Vymazat
  3. Fotky jsou suprové! Sníh já mám ráda, kdekoli! Přijde mi, že se sněhem je mi menší zima než v blátě a lezavém dešti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :). Fakt? To mně ani moc ne, ale zase jak kdy :D.

      Vymazat
  4. To je krásná tradice, tak doufám, že v ní budete i pokračovat :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  5. Já mám sníh ráda jenom na horách a když můžu lyžovat. Když je sníh všude, je kosa a nic se nedá dělat, tak mě to hrozně štve :D Jinak ty psi bez vodítka taky nemusím :( Právě jak píšeš, že ten pes, co je na volnu, i když je hodný, tak to nemusí znamenat, že všichni ostatní psi jsou na tom stejně.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na horách ho mám také ráda, ale lyžař nejsem :D. Právě...

      Vymazat
  6. Mám to úplně stejně. Jako dítě samozřejmě nadšená ze sněhu, teď se děsím toho, že jak pojedu do práce, že se to bude pěkně klouzat. :D Každopádně prožít zimu na horách v klidu, tak mi taky sníh nevadí. Fotky krásné, jako z pohádky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že nejsem jediná :D. Děkuji :).

      Vymazat
  7. Nádherné výhledy, ty mají v zimě teď své kouzlo :-). S těmi volně pobíhajícími psy s tebou musím naprosto souhlasit, též to nemám ráda a jak píšeš, říkají, že je hodný - nic neudělá, ale kdo ví jak zrovna sedne tomu našemu, který je na vodítku. Proto svého psíka pouštím jen, když nikoho nikde nevidím, a pokud ano, dám na vodítku, popojedeme o trochu dál a zase pustím, ale furt tak mám přehled a kontrolu kde pes je :-). Také jsme dva týdny zpátky vyrazili na výlet na Šumavu, jeli jsme záměrně daleko od domova, protože všude je hromada lidí..naštěstí tady, kde jsme byli my, nebyla ani noha ♥, jen pár běžkařů :-). Zimu miluju, kord když je sníh a pejsek taky, bydlíme ve městě, takže když nasněží i tady u nás a udrží se to, je to zázrak, ale větší kouzlo to má stejně na horách :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mají :). Přesně, děláme to s našimi úplně stejně :). Už jsem četla článek, krásný výlet! :) Také bydlíme ve městě a tu právě sníh moc nemusím, ale na horách, to ano :).

      Vymazat
  8. Nádherná zasněžená krajina, tam muselo být nádherně! :) Škoda, že sníh u nás už roztál..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás roztál a zase sněží... Jak na houpačce :D

      Vymazat
  9. Když tak přemýšlím a vidím kolik je tam sněhu tak si říkám, že musíš mít hodně teplé oblečení a dobré boty, když neustále takhle někam vyrážíš. :) My přemýšlíme nad horami, ale úplně právě nevím jestli mám na to vhodnou výbavu v oblečení.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nooo... Musím se přiznat, že mám takové "obyč" zimní boty, ve kterých chodím i po městě, když je sníh :D A ani oblečení nemám bůhví jaké skvělé, ale u babičky jsem objevila ještě staré oteplovačky, tak si je hodlám vzít :D. Stačí se teple obléct a nejlépe do nepromokavého :). Navíc většinou přio stoupání do kopců je člověku teplo, takže doporučuji při cestě nahoru méně vrstev a nahoře se doobléct :).

      Vymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️