středa 6. ledna 2021

Byla jsem vždy psím nadšencem?

Psi byli odmalička mou velkou láskou. Jako dítě jsem se o ně už hodně zajímala, prohlížela si různé knížky, časopisy, snažila se studovat jednotlivé psí rasy. Potom jsem už i na internetu vyhledávala vše možné v psí tematice. Věděla jsem, že existují pejsci, kteří bohužel končí v útulcích, chtěla jsem jim všemožně pomáhat, ale vše se hlavně změnilo, když jsem začala s takovým pejskem také žít.

Přímo bytě ještě s rodiči jsem se psem nikdy nežila. I když jsem si ho moc přála, nakonec ze psa sešlo a já jsem teď za to ráda. Bývala jsem totiž opravdu denně u babičky a dědy, kde pejska vždy měli. Já ho tedy brala také z části jako svého. Ale víte, jak to někdy chodí, přibývalo školních povinností, puberta a můj čas začal být více plnější. Z psího nadšence, který hltal vše, se pomalu začal stávat jen psí milovník, ale už ne tak obrovský blázen. Pořád jsem si sice kupovala různé kalendáře, sešity atd. v psím motivu, ale už jsem je tolik nestudovala a u babičky jsem také trávila méně času, takže i v přítomnosti psa.


Asi to tak mělo být. Kdybych měla psa doma a byl by vyloženě můj, věřím, že by mě to od nich nikdy moc neodloučilo. Ale zase bych určitě nevystudovala stejnou střední školu. Moje střední se nacházela v úplně jiném městě a já pobývala na internátě a následně i privátě. Takže jsem mimo víkendy, svátky a prázdniny bývala pořád pryč. To bych si se psem určitě nedovolila.

Tuto mou sbírku z dětství jsem nedávno objevila u babičky :D

Já věřím, že vše má svůj důvod a vše se děje tak, jak má. Proto si toto období, kdy šli psi trochu stranou vůbec nevyčítám. Miluji je stále, akorát byla léta, kdy vše probíhalo v mírnějším stavu. Stále jsem ráda navštěvovala a brala na procházky pejska od dědy, ale prostě to nebylo v tak velké míře. Pořád jsem se rozplývala nad každým psem, nad každou věcí, kde pes byl, všichni to dokonce věděli, ale když jsem vyloženě s tím zvířetem nebyla tolik v kontaktu, nebylo to tak moc intenzivní jako předtím nebo teď. Ale zato jsem se věnovala studiu, kamarádům a jiným věcem :).

Dědova Besinka, už te také babička

Když jsem dokončila střední školu, vysokou jsem si hledala už v blízkosti domova. Také jsem se během prvních týdnů na výšce přestěhovala do vlastního a zničehonic mě to začalo opět moc táhnout ke psům. Věděla jsem, že to tak bude a i celá má rodina očekávala, že se dříve či později nějaký pes jako můj spolubydlící objeví. No netrvalo dlouho, po 2 měsících samostatného bydlení se přidal chlupatý parťák - Amy. Samozřejmě to v sobě nese i určitá omezení, ale s tím já počítala. A každé rozhodnutí pro něco s sebou nese odmítnutí něčeho jiného. Já si vybrala život se psem a absolutně nelituji! O mých zpozorovaných rozdílech mezi životem se psem a bez něj jsem sepsala článek, tak se klidně mrkněte, pokud vás toto téma zajímá :).


Od té doby jsem se zas ponořila do psího života a nyní je pejsek v reálném světě jeho každodenní součástí. Musím říct, že se mi život dost změnil a aniž bych si to uvědomila, splnilo se mnoho, co jsem si přála kdysi ještě jako malá holka. Jak asi víte, už to není jen o jednom pejskovi, ale díky přítelovi žiji se dvěma a jsem takto šťastná. A jeden z mých snů bylo více psů a hlavně jsem si vždy představovala jako najdu svou lásku skrze psa a to se víceméně splnilo. Ale to tady zrovna nechci moc rozebírat. 


Kdyby vás moje dětské sny o psech více zajímaly nebo třeba spojení lásky skrze psy, dejte mi vědět a můžu o tom napsat příště :). Každopádně mě opět psí svět neskutečně zajímá a stále se učím novým věcem a mnoho toho ještě nevím. Ale tak to je se vším... Důležité je, že jsem spokojená! 💓

6 komentářů:

  1. Já si pamatuji, že jako malá jsem pořád chtěla psa. Fakt jsem s tím pořád otravovala a bohužel jsem jej ani jednou nedostala :-D I teď bych pejska ráda. Měla bych parťáka na procházky, běh...a zkrátka by mě to venku bavilo více. Jednou jsem hlídala psa i setře a super, jen už je starší. Každopádně je to závazek a starost. Nechápu lidi, co si pořídí psa a nemají tu chuť je naučit. Mně by to bavilo. Přítelova maminka má tří velké psy a šílený. Nejsou vůbec vycvičení a jsou až příliš rozmazlení. Vůbec se mi to nelíbí :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pes je skvělý parťák :). Ano, také není jen hračka a člověk se o něj musí starat a věnovat se mu :D

      Vymazat
  2. Já jsem pejska chtěla vždycky, bohužel mi to rodiči nebylo nikdy dovoleno. :D :) Každopádně věřím, že je to starost a zodpovědnost, ale zároveň určitě radost. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Třeba si ho v budoucnu pořídíš :). To máš pravdu :).

      Vymazat
  3. Také pejsky miluji a věřím, že jednou nastane ta chvíle stejně jako u tebe a budu si pořizovat chlupatého parťáka. :)

    somethingbykate

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️