pondělí 25. ledna 2021

DIY– Nástěnný kalendář

Sice už nám nový rok dávno začal a vlastně za chvíli bude končit jeho první měsíc (šílené!), tak i přesto bych vám chtěla ukázat a případně dát tip na vlastní homemade kalendář. Člověk si ho přece může udělat kdykoliv během roku nebo na ten příští :). Vyřádí se kreativně, ale zrovna ta moje verze mi trvala trochu déle :D. Je totiž kreslený, takže jsem ho dělala možná i 3 měsíce, ne vždy se mi povedlo dokopat nebo byl čas na kreslení :D.

Co k němu potřebujeme:

- 13 tvrdých papíru formátu A4
- pastelky, tužku, gumu, fixy (cokoliv na tvorbu obsahu)
- pravítko
- děrovačku
- tvrdou část ze skicáku A4 (tu zadní stranu obalu)
- kousek malého drátku

Já začala tím, že jsem si na každý papír zvlášť (12 papírů = 12 měsíců) narýsovala kolonky na datumy. Líbí se mi tento druh kalendáře, co se týče nástěnného, takže jsem si udělala čtverečky, abych je měla přesné, tak jsem si vypočítala obvod hlavního čtverce i malých čtverečků. Pak už jsem si nad hlavní čtverec napsala jednotlivé dny, a do kolonek data podle kalendáře na příští rok.


A teď přišlo na řadu kreslení. Jela jsem pěkně postupně, od ledna do prosince. Leden musíte nakreslit na čistý papír, tedy ten 13.! Únor nakreslíte na opačnou stranu lednových kolonek. Březen zase na druhou stranu únorových kolonek a takto pokračujete až do prosince.
Kolonky července jsou na stejném papíru jako obrázek srpna




Když to budete dělat tímto způsobem, pak hezky můžete přetáčet měsíce. Dejte si pozor také, ať nenakreslíte obrázek vzhůru nohama. Pak byste ho při přetočení měli naopak, raději si to vždy vyzkoušejte, než začnete kreslit.



Po dokončení vizuální stránky kalendáře udělejte dírky pomocí děrovačky do obou dolních rohů obrázků a doprostřed na horní straně. Srovnejte si všech 13 papírů tak, aby se po spojení správně přetáčely jednotlivé měsíce. Vezměte si ještě tu pevnou část skicáku, u které také uděláte dvě dírky do dolních rohů a přidáte ji ke kalendáři jako vnější obal. Je to lepší, protože po zavěšení se vám kalendář neutrhne.
Pevná část skicáku jako přední strana kalendáře



Pak už jen dolní dírky obtočíte drátkem a máte hotovo. :)


Pokud by se vám nechtělo kreslit nebo se na to necítíte, můžete si ho samozřejmě ozdobit čímkoliv. Fotkami, vystřihnutými či vytisknutými obrázky, nálepkami... Ve fantazii se meze nekladou :).


18 komentářů:

  1. Panejo! Holka, ty jsi šikulka. Tak tohle není nic pro mě, protože já kreslit neumím! Rozhodně ne tak, abych z toho udělala kalendář :-D Ale jako nemám slov, jsi šikulka! Jednou bych ráda věnovala kalendář rodičům, až budeme mít s přítelem děti, tak s nimi :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, to mě těší :). Mohla bys zkusit třeba z fotek nebo obrázků :). Takový kalendář je určitě potěší :).

      Vymazat
  2. Páni, tak to je nádhera! ♥ Umíš nádherně kreslit a jsi moc šikovná, že ses do toho pustila :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  3. Wow! Moc pěkný kalendář, umíš hezky malovat :-). To já bych to se svým talentem na malování asi jen tak nezvládla :-D, ale láká mě zkusit na příští rok, vytvořit kalendář z fotek :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :). Kalendář z fotek je také úžasný! :)

      Vymazat
  4. Tak to je jedním slovem nádhera! Máš opravdu talent! :)

    OdpovědětVymazat
  5. To je úplně boží Teri! Moc se Ti povedl! Hned bych ho udělala mamce, akorát je problém, že mamka používá jenom ty na stůl :D Musel Ti teda zabrat moře času, šikulka jsi ♥

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Míšo! :) Jo takhle, to by asi bylo složitější :D. Trochu víc času ano, ale mě baví kreslit, takže mi to nevadilo :D.

      Vymazat
  6. No téda ty krásně maluješ. Moc se mi to líbí :) Šikovná!

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  7. Tak to je super, jsi vážně kreativní a šikovná :) Kalendář se moc povedl!

    OdpovědětVymazat
  8. i absolutely adore this idea:) you did so great work:) follow;) hope U follow back:)

    OdpovědětVymazat
  9. Tak to je bomba a určitě je to skvělý tip na dárek např. k Vánocům :-) Krásné kresby.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji a k Vánocům by určitě potěšil :).

      Vymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️