pondělí 11. ledna 2021

Knižní tip – Hugo a Vánoce pod psa

Já vím, že už je dávno po Vánocích, ale k sepsání recenze na knížku Hugo a Vánoce pod psa od Sophie Pembroke jsem se dostala až teď v lednu. Přečetla jsem ji ale během Vánoc, což bylo parádní také k navození správné atmošky. Na přečtení je ovšem skvělá i kdykoliv jindy během roku.

Narazila jsem na ni náhodou, když jsme jeli v prosinci po dlouhé době na nákup do Tesca. Procházela jsem kolem knížek, tato byla vepředu vystavená a mě samozřejmě zaujal obal s Francouszkým buldočkem - pes :D. Tak jsem si řekla, že si udělám radost, pořídím si ji a během Vánoc si ji přečtu.

Jedná se o jednoduché, pohodové čtení a to já přesně zrovna chtěla. Je vyprávěná z pohledu více postav. Prvním z vypravěčů uvedu Huga. Jedná se o hlavní postavu příběhu, francouzského buldočka, který jeho rodině na poslední chvíli vyskočí z auta za sousedovic kočkou (nepřítelem) a poté na chodníku usne. Jeho rodina je ve shonu, spěchá s nošením nabalených věcí do auta, protože na Vánoce odjíždějí k babičce a dědečkovi do Francie (jinak se příběh odehrává v Anglii).

Dalším z vypravěčů je Daisy, maminka této rodiny. Když na trajektu do Francie zjistí, že Hugo není s nimi, chce se okamžitě vrátit zpět, ale jak víte, není to tak jednoduché, navíc v čase Vánoc je vše obsazené. Dojedou tedy k rodičům a až s nimi se jim podaří vymyslet, jak se dostat zpět.

Třetím vypravěčem je Jack, místní pošťák. Je zklamaný z města, do kterého se po odstoupení z armády přistěhoval, aby se zde usadil. Místní jsou zde nepřátelští, odmítají se vybavovat a vůbec nemají sousedské vztahy. Obzvlášť stara paní Templetonová tady víceméně velí a je na staré roky protivná. To se Jackovi nelíbí, ale pak se díky Hugovi seznámí s Holly, osamocenou a milou dívkou a začne trochu měnit názor na toto městečko.

Holly je čtvrtým a posledním vypravěčem. Žije se svou kočkou (tou, za kterou utekl Hugo) a je jí smutno, protože její snoubenec od ní odešel a měli se brát na Boží hod. Je také vášnivou kutilkou, neustále něco vyrábí, takže pořád objednává všemožné vymoženosti, které jí Jack donáší. 

Když Hugo zjistí, že je sám, vklouzne k Holly kočičími dvířky zrovna, když se vybavuje s Jackem. Tak oba zjistí, že je Hugo sám, zjistí také, k jakým sousedům patří a poté se snaží po celém městě dozvědět, jestli někdo neví, kam a kdy se jeho rodina vrátí. Poté se snaží trochu sjednotit sousedy, protože nechtějí, ať jsou někteří na Vánoce sami.

Celý příběh vám tady vyprávět nechci, to si musíte přečíst sami :). Má mnoho zápletek, najde se v něm také romantika a vánoční atmosféra z něj přímo sálá. I když je vyprávěný z pohledu více postav, vše na sebe navazuje. Já můžu doporučit, pokud máte rádi pohodové, romantické a vánočně laděné čtení :). I když je v knížce hlavní postavou pejsek, určitě by potěšila i nepejskaře :).

12 komentářů:

  1. To je roztomilý. Pro milovníky psů ideální. Já knihy o psech nečtu, ale na filmy, to zase jo, to koukám ráda. Třeba takové Psí poslání, naprosto nádherné :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Filmy mám také ráda a Psí poslání jsem viděla i četla :D

      Vymazat
  2. Myslím, že knížka by se mi mohla líbit, ta obálka je vážně rozkošná! ♥ Nevím, ale jestli by mi nevadilo, že je vyprávěna z pohledu více postav...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obálka mě také zaujala :). To chápu, ale není to úplně špatné :).

      Vymazat
  3. Tak to vypadá opravdu jako pěkná knížka :) Díky za tip :)

    OdpovědětVymazat
  4. To je nádherná knížka už jen tím obalem! :) Příběh bude určitě také krásný. :))

    OdpovědětVymazat
  5. Není to úplně můj žánr, ale zvířátka mám ráda a hlavně pejsky. Kniha by se mi asi líbila. :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  6. Žádný extra pejskař nejsem, ale příběh vypadá mooc krásně. Úplně dělaný na vánoční období :)

    Dolce & Gabbana Miss Sicily bag

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podle mě by se líbil určitě i "nepejskařům" :), ale milovníkům Vánoc :).

      Vymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️