pondělí 18. prosince 2023

Celozrnný kynutý trdelník

 K Vánocům patří i trdelník, přece jen stánek s ním najdete snad na každých adventních trzích :D. Letos jsem se rozhodla zkusit ukuchtit nějaký „zdravější“ doma a výsledek mě mile překvapil. Tak se s vámi jdu podělit o recept na celozrnný kynutý trdelník :).

Potřebujete

Na těsto

  • 100 ml mléka,
  • 14 g droždí,
  • 150 g celozrnné špaldové mouky (případně víc, podle konzistence těsta),
  • 1 vejce,
  • 20 g másla,
  • 2 lžíce erythritolu nebo třtinového cukru + (1 lžička třtinového cukru do kvásku).

Na obalení

  • rozpuštěné máslo (cca 20 g),
  • skořice a třtinový cukr nebo erythritol.

Droždí nadrobte do vlažného mléka a přidejte lžičku třtinového cukru. Nechte nakynout 10 minut.

Mezitím smíchejte mouku, máslo pokojové teploty, vejce a cukr. Nakonec promíchejte i s nakynutým kváskem a vypracujte těsto. Kdyby se moc lepilo, přidejte mouku. Nechte v teple kynout cca 1 hodinu.

Nakynuté těsto rozválejte a rozkrájejte na pruhy (cca 1–2 cm). Proužky namotejte na sklenici obalenou v alobalu nebo formičky. Nechte ještě asi 10 minut kynout a pečte na 180 °C cca 15 minut.

Vytáhněte z trouby a nechte asi 5 minut vychladnout. Poté potřete rozpuštěným máslem a obalte ve směsi ze skořice a cukru.

Trdelníky můžete naplnit i libovolnou náplní – třeba tvarohem/jogurtem s ovocem nebo čímkoliv jiným. Mně chutnaly jenom tak :D.

Těsto připravené na rozválení

Rozváleno a krájíme

Namotáno

Před pečením

Po upečení

Obaleno

Mňam

Vánočně

Dobrou chuť


Zkoušeli jste někdy doma upéct vlastní trdelník? :) Nebo dáváte si ho rádi během Vánoc třeba na trzích? :)

8 komentářů:

  1. Ten vypadá skvěle, ale doma jsme nikdy žádný nepekly. 🙂

    OdpovědětVymazat
  2. Nejradši si ho dávám na trzích :) Ale cena jde teda pořád nahoru a ta kvalita a hlavně velikost často opačným směrem.. :D Doma formičky mám, mohla bych se do něj i pustit :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  3. nemám trdelník ráda, ale vypadají krásně :)

    OdpovědětVymazat
  4. Já pracuju ve centru Prahy a tam je trdelník na každém rohu, takže mi spíš lezou na nervy než že bych si je chtěla kupovat (nebo péct doma). Ne že by mi vyloženě nechutnaly, ale je spousta jiných věcí, které mi chutnají víc...

    OdpovědětVymazat
  5. Tak ty vypadají svěle! Trdelník jsme dělaly kdysi dávno s mamkou, byly fajn, ale nějak jsme se k nim už nikdy nevrátily. Takže asi nastal čas se o ně zase pokust a vyzkoušet tenhle recept :D

    A Bit Of Jitt

    OdpovědětVymazat
  6. Mňam! To vypadá skvěle! Trdelník patří neodmyslitelně k Vánocům a každý rok si ho dávám :) doma jsem ho ale nikdy nezkoušela.

    OdpovědětVymazat
  7. Trdelník miluju a vždy když vyrážíme na procházku do Prahy tak si ho musím koupit. Nejraději mám ten obyč, co je jen obalený ve skořici. Jednou jsem zkoušela péct mini trdelníčky a řekla bych, že se povedly 🙂, jen jsou tedy o něco pracnější a musí se co nejdříve sníst, aby neztvrdly.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️