čtvrtek 28. prosince 2023

Low Carb salko

 Kvůli cukrovky hledám různé nízkosacharidové varianty a chtěla jsem vyzkoušet i salko. Výsledek mě mile překvapil, takže se s vámi podělím a Low Carb salko :).

Potřebujete

  • 500 ml smetany ke šlehání,
  • 30 g másla,
  • 100 g xylitolu (nebo podle chuti),
  • volitelně vanilka.

Všechny ingredience přivedeme k varu, pak snížíme plamen a za neustálého míchání vaříme do zhoustnutí. Ze začátku stačí méně, na konci opravdu stále. Připravte si ruku, trvá to cca 30 minut, ale opravdu pak směs začne houstnout a stane se z ní salko :D.

Pak jen nalijte do skleničky a uchovávejte v chladu. 

Chutná opravdu jako salko :D. Já ho použila jako náplň včelích úlů, ale jinak ho využijete jako běžné salko :).


Zkoušeli jste někdy vytvořit vlastní salko? :)

7 komentářů:

  1. To jsem nikdy nezkoušela ani jsem o tom ještě nikdy neslyšela :D Dobrý nápad :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já letos zkoušela vaječný likér vegan. Nemohu mléčnou bílkovinu, tak jsem zkoušela udělat z kokosového mléka "salko" a pak jsem přidala vanilkový pudink z alpro mléka. No chuť je uplně jiná, ale alespoň jsem to zkusila.

    OdpovědětVymazat
  3. Mně samotné salko moc nejede a ani ho na nic nepoužívám, takže jsem ani nikdy neměla touhu ho vyrábět. To spíš bych někdy chtěla zkusit domácí vaječňák :)

    OdpovědětVymazat
  4. Wow, salko miluju, ale hodně se ted také zajímám o low carb a zdá se mi to jako super varianta! :3

    OdpovědětVymazat
  5. Salko vůbec nemám ráda, ale pořád prostě obdivuji, co všechno tě napadá :-D

    OdpovědětVymazat
  6. Tvoje kreativita nezná meze :D Mě by se do něj nechtělo, ráda si ho koupím :D Ale chápu, že tobě s dietou toto vyhovuje více :) Aspoň si nemusíš nic odpírat <3

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  7. Můžu říct, že jsem dělala tentokrát poprvé cukroví, kde se přidávalo salko a vůbec mi nechutnalo, ani samotné 😔. Ale ty jsi šikovná, že jsi si ho zvládla udělat sama 🤗.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️