pátek 15. prosince 2023

Cukroví – Low Carb vanilkové rohlíčky

 Letos se snažím vymýšlet a připravovat i nějaké Low Carb vánoční cukroví. Naštěstí to zrovna u některých druhů není nějak složité. Třeba takové Low Carb vanilkové rohlíčky jsou fakt jednoduché, a chutnají skvěle!

Potřebujete

  • 130 g mandlové mouky,
  • 100 g změklého másla,
  • 1 vajíčko,
  • 2 lžíce erythritolu,
  • 1/2 lžičky prášku na pečení,
  • vanilku.

Ze všech surovin vytvoříte těsto a nechte ho 30 minut vychladit v lednici (nebo klidně i přes noc).

Potom z těsta vytvarujte rohlíčky a pečte v předehřáté troubě na 160 stupňů cca 10-15 minut (hlídejte, já je trochu připálila).

Já je vychlazené obalila ve směsi kokosové mouky a vanilky, ale můžete v moučkovém erythritolu.

Na LC těstech je jen blbé to, že se více drolí a musíte tedy dělat vše opatrněji.

Těsto

Před pečením

Po upečení



Děláte nějaké „zdravější varianty“ cukroví nebo jen klasiku? :)

6 komentářů:

  1. Tyjo, tak to je zajímavý recept :) My děláme asi jen klasiku :D Jen druhá babička asi bude mít bezlepkové linecké apod., teta má celiakii. Myslím předloni je dělala a hrozně mi chutnalo, lepší než obyčejný.

    OdpovědětVymazat
  2. vypadají pěkně :) já už mám udělané dva druhy cukroví, udělám ještě dva a končím :)

    OdpovědětVymazat
  3. Vůbec bych nepoznala, že se nejedná o klasické rohlíčky. Vypadají skvěle! :) Já už dělám jenom klasiku, kterou máme doma stejně nejradši :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  4. Já to mám podobně jako Míša - peču vyzkoušenou klasiku. Za ty roky máme každý své oblíbené... Myslím, že mívám tak 10 druhů... Rohlíčky nepeču vůbec - dostávám je od mámy, která je má krásně malinké.

    OdpovědětVymazat
  5. Vypadají moc pěkně :) s tetou pečeme klasiku

    OdpovědětVymazat
  6. Jsi šikovná, že zkoušíš i zdravější verze 🙂. My pečeme jedině klasiku, ale musím říct, že minulý rok (už minulý) jsem vanilkové rohlíčky musela péct celkem 3x a až na třetí pokus se teprve povedly. Ty předchozí se hrozně drolily, že na ně ani nešlo sáhnout jak se rozdrolily jen co jsem na ně sáhla 😔.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️