pondělí 11. prosince 2023

Cukroví – perníčky plněné i čisté (ihned měkké)

 Vzhledem k tomu, že tady máme prosinec, ráda zkouším i nějaké nové recepty na cukroví a o tento se s vámi chci podělit. Jsou to perníčky slazené jenom medem a můžete si je vylepšit i naplněním nějakými povedly či marmeládou. Navíc jsou hned měkké, takže je klidně můžete ukuchtit těsně před Vánoci :).

Potřebujete

  • 250 g špaldové celozrnné mouky,
  • 150 g hladké mouky,
  • 2 vejce,
  • 3 lžičky perníkového koření,
  • 1 lžičku sody,
  • 2 lžíce medu (ne víc, jinak ztvrdnou),
  • 100 g másla.

Všechny suroviny smíchejte a vykrajujte různé tvary. Můžete je klidně i slepit marmeládou nebo povidly (pozor, udělejte to ještě před upečením).

Pečte na plechu s pečicím papírem na 180 stupňů cca 10 minut (hlídejte).

Poté ihned potřete rozpuštěným máslem (můžete i s kapkou rumu, pokud nejsou pro malé děti). Případně namočte do cukrovo-rumové polevy :).

Zabalené těsto


Plněné marmeládou

Děláte i plněné perníčky? :) 

11 komentářů:

  1. Plněné perníčky jsme nikdy nedělali. Zajímavý recept, vypadá to hezky :)

    OdpovědětVymazat
  2. Na perníčky mám jeden recept, který používám už roky a jsem s ním spokojená. Letos ale perníčky nedělám, protože vůbec nestíhám :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Moc jsem to nepochopila, ale to se už peče plněné? To jsem ještě neviděla teda... :D Jinak pěkný recept, sama miluju medové perníčky.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  4. Perníčky peču taky, zdobím je bílkovou polevou. Mám svůj osvědčený recept. Ty tvoje vypadají pěkně

    OdpovědětVymazat
  5. Míšo, ano ještě před pečením namazat a slepit :).

    OdpovědětVymazat
  6. plněné perníčky neděláme oO jen je klasicky zdobíme bílkovou polevou ... ale teda musím říct, že ty tvoje vypadají nejen mňamózně, ale i extrémně roztomile :D ♥ ta tlapička! ♥

    OdpovědětVymazat
  7. taky jsem měla recept, že hned měkké.. A ne :D ale jablíčko v krabici pomohlo :)

    OdpovědětVymazat
  8. Plněné perníčky jsem nikdy neviděla, to je pro mě novinka :D My je vždycky v prosinci pečeme hromadně s kamarády, každý si přinese těsto a společně vykrajujeme a malujeme a je kolem toho pokaždý hromada srandy :D

    A Bit Of Jitt

    OdpovědětVymazat
  9. My perníčky jako cukroví nepečeme, ale je spoustu dalších druhů, které miluji a ještě mám co dohánět. :D :) Jinak ty tvé vypadají krásně! :)

    OdpovědětVymazat
  10. Mňam, perníčky mám moc ráda :) jednou se nám stalo, že jsme všechny snědli 23. večer :D...

    OdpovědětVymazat
  11. Plněné perníčky zní zajímavě, ty jsme nikdy nedělali. Letos jsem zkoušela nový recept a perníčky byly hned měkké, tak jsem měla radost. Letos se nám je podařilo i nazdobit (přítel pomáhal a dobrovolně 😅).

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️