středa 20. prosince 2023

Cukroví – Low Carb linecké

 Sice nejsem ten největší milovník lineckého, ale občas si ho ráda dám, tak jsem se letos pustila i do Low Carb lineckého cukroví.

Potřebujete

  • 200 g mandlové mouky, 
  • 140 g másla,
  • 40 g moučkového erythritolu,
  • 1 lžičku kypřicího prášku,
  • 2 žloutky,
  • vanilku,
  • citronovou kůru,
  • marmeládu (na promazávání).

V misce smícháme mouku, erythritol, vanilku, citrónovou kůru a kypřicí prášek. Poté přidáme žloutek a máslo nakrájené na menší kousky. Ideálně rukou zpracujeme těsto, které ze začátku bude připomínat drobenku. Těsto uhněteme do koule, kterou necháme odpočinout v lednici na minimálně 5 hodin (ideálně přes noc).

Těsto po částech rozvalujeme mezi dvěma pečicími papíry na placku o cca 3–4 milimetrech, vykrajujeme oblíbené tvary a přendáváme na plech vyložený pečicím papírem. Pečeme na 160 stupňů cca 5–7 minut do zezlátnutí. Hlídejte, ať je nespálíte (mně se nějaké připálit povedly). 

Po vytažení z trouby ihned vše přendáme z plechu na talíř a necháme vychladnout. Poté slepujeme marmeládou. Slepovat nemusíme hned po upečení, ale jakmile cukroví slepíme, díky marmeládě změkne a zvláční. Uložíme do vzduchotěsné krabičky do chladu.

Low Carb těsto je horší v tom, že se více drolí a hůř se tak s ním pracuje. Válení mezi 2 pečicími papíry ale proces zjednodušuje :).



Máte rádi linecké? Děláte klasiku nebo i nějaké jiné recepty? :)

5 komentářů:

  1. Já se přiznám, že i kdybych měla na talíři jen linecké a vanilkové rohlíčky, jsem naprosto spokojená. 🙂 Děláme klasiku podle receptu pratety.

    OdpovědětVymazat
  2. Linecké miluji :)! Máš moc pěkná vykrajovátka :)

    OdpovědětVymazat
  3. Linecké je vánoční klasika, takže ho dělám klasicky :). Ale tvůj recept mi připomněl, že jsem si koupila balení mandlové mouky a že bych ho měla použít... Musím něco vymyslet

    OdpovědětVymazat
  4. Linecké se zrovna ale snadno dělá v low carb variantě viď :D Já ho mám ráda, stejně jako dalších asi 6 druhů xDD

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  5. Vypadají krásně, ten nápad nazdobit je jako sobíky se mi moc líbí 😊. Já linecké pekla z dvojí dávky, doma totiž moc chutná 😄.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️