pondělí 7. září 2020

Drobenkový kakaový koláč s tvarohem

Konečně mám po delší době zase nějaký recept! Teď jsem nějakou dobu nic nepekla, protože jsme přestěhovaní, dělala se nová kuchyň a nebyl tak moc prostor na tvoření. Ale už mi to chybělo, tak jsem se pustila do kouzlení. Přináším postup na jeden snadný a rychle hotový koláček. :)

Potřebujeme:

Korpus
200 g hery
300 g polohrubé mouky ( já dala 150 g lněné a 150 g pšeničné)
110 g cukru (já dala erythritol)
1 kypřící prášek
3 lžíce kakaa
1 lžička skořice

Náplň
500 g tvarohu ve vaničce
200 g hustého bílého jogurtu
1 prášek vanilkového pudinku
80 g cukru (erythritol)
trocha rumu

Postupujeme:
Nejprve si připravíme korpus smícháním všech ingrediencí na něj. Máslo chvíli necháme vytažené z chladu a nakouskujeme. Pak vytvoříme drobenku (doporučuji v rukách). Plech si vysteleme pečícím papírem a nadrobíme na něj půlku těsta do placky a přimáčkneme těsto k sobě, aby bylo spojené v celku.

Na náplň smícháme opět všechny suroviny a navrstvíme na připravený korpus. Pak jen zasypeme náplň druhou půlkou drobenky.

Pečeme na 180 stupňů cca 25 minut.


Já si teď zvykám na jinou troubu na novém bytě a zatím nejsme moc kamarádky. :D Je starší, má vymyté stupně i režimy trouby, tak je celkem oříšek nastavování. :D Chvilku jsem ji přestala hlídat a už jsem těsto připálila. :D Mohla bych vyprávět o více "podařených" kouscích, které se mi už v ní povedly vytvořit. :D Tento koláč jsem ještě naštěstí zachránila, nespálil se celý a byl i k snědku. :D





12 komentářů:

  1. Nevyplatí se dívat se na tento blog hladová :D Trable s troubou znám moc dobře. Třeba muffiny peču v horkovzdušné fritéze, kde si nastavím teplotu přesně tak, jak potřebuji. Líbí se mi tvoje variace. Někdy určo zkusím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Trouba bývá někdy oříšek. :D Děkuji moc, tak snad bude chutnat! :)

      Vymazat
  2. Sakra mňam, hned bych si kousek dala! :D Určitě někdy budu muset tuhle dobrotu vyzkoušet. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ňam, to je dobrota! :-) Já mám koláče a celkově sladké pečení moc ráda! :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Koláč vypadá mňamózně :)
    Šel by krém udělat i z jiného produktu než tvaroh?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :)

      Ano, třeba zakysaná smetana nebo více nějakého hutného jogurtu, třeba řecký jogurt. :)

      Vymazat
  5. Miluju tvarohové koláče! A nevadí, že se trošku spálil. Když jsou to okraje, tak se to dá ještě oříznout :D :) Pamatuju si, že jsme jednou s mamkou měly plynovou troubu a to bylo hrozný, nedařilo se nám v ní nic péct :D

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky miluji tvaroh všude. :D Já mám naštěstí takovou divnou úchylku, že mám ráda připálená až trochu spálená jídla, takže jsem se těchto částí ujmula já. :D To chápu, trouby jsou někdy peklo. :D

      Vymazat

Děkuji za přečtení a zpětnou vazbu❤️